Саопштење наставничког већа – види у пдф формату
Наставничко веће Техничке школе је на седници одржаној 03.02.2025.године усвојило:
Саопштење наставника Техничке школе из Смедерева
Тренутна ситуација у нашем ближем и ширем окружењу нас све забрињава, зато свесни њене озбиљности, желимо да као колектив са вишедеценијском традицијом изразимо јасно свој став. Безрезервно желимо да дамо подршку свим бившим и садашњим ученицима (матурантима и студентима) који изражавају незадовољство, али увек у оном облику који мора да очува достојанство наставничке професије и да подржи младост у развоју, а да се не ставља у контекст никакве политичке или интересне групе.
Свако од нас има другачији облик незадовољства, не може се рећи да исто размишљамо, али смо сигурни да смо око главних теза сагласни. Овакав наш став је природан, у супротном би наше мишљење и наш став били ирелевантни, ако би били дириговани колективним наметањем. Поред јасне и недвосмислене подршке захтевима студената и матураната наше школе, имамо потребу да као колектив, јасно и додатно дефинишемо шта су по нашем мишљењу проблеми, који су вероватно узроци свих трагедија, али и незадовољстава на свим структурним нивоима друштва.
Као друштво смо одавно ушли у материјализам, егоизам, страначки дефинисану политику запошљавања, без обзира на квалитет рада и важност радних места, медијску промоцију насиља разних врста (Reality програми, кладионице…), недостатак квалитетног образовног програма и образовног садржаја, формирање бесмислених округлих столова и емисија у којима се политички аналитичари третирају као водитељи образовног програма, константну маргинализацију промоције правих вредности – наших ученика и студената који су најуспешнији на светским такмичењима из разних области науке, технике и културе, нефилтрирање садржаја друштвених мрежа којима је изложена већина наших ученица и ученика, понижавање угледа свих запослених у просвети медијском промоцијом искључиво наших захтева за веће плате, које примарно не тражимо, већ чекамо праведну категоризацију у друштву са платним разредима. Желимо да се адекватним платним разредом награди добар професор, али и да се не деси ситуација у којој он има мању плату од помоћног радника у неком јавном предузећу. Сви бисмо били задовољни када би се успоставио систем социјалних карти, у којима би се јасно видело порекло имовине свих запослених у државној управи и јавним предузећима у свим градовима – мора бити испуњен принцип социјалне правде.
По нашем мишљењу је оно што је најопасније препуштање васпитања деце свим другим чиниоцима осим родитеља (који су презаузети послом) и просветних радника који се баве бирократијом и раде додатне приватне послове да би обезбедили стандардни ниво квалитета живота. Морамо да изразимо незадовољство чињеницом да се са новим обавезама у пољу вођења педагошке документације, константно смањује ниво квалитета рада наставника и у начелу се његов опис позива своди на бирократију, у којој се најмање времена посвећује његовој васпитној и образовној улози. Важније је наставничко самовредновање од оцене који нам наши ученици дају својим посвећивањем тј. потврдом квалитета стеченог знања развојем логичког расуђивања.
У таквом образовном систему, са већином незадовољних просветних радника (а самим тим и ученика), одвојених од ученика бирократским догмама, се директно стварају личности које имају недостатак знања, али и недостатак љубави према светукоји их окружује. Тако се потенцијално отварају врата за нове трагедије. Овим саопштењем и својим протестом, апелујемо на ресет друштва и друштвених вредности, јер ми, као васпитачи и наставници, не можемо да не подржимо наше бивше и садашње ученике, у заједничкој промисли да створимо ново друштво, засновано на правим вредностима.