Еразмус+

Еразмус+ је један од највећих програма ЕУ који финансира пројекте мобилности и сарадње у области образовања, обука младих и спорта. Настао је 2014. године, а 2021. је ушао у нови седмогодишњи период спровођења који ће трајати до 2027. године.

Предвиђени буџет за овај седмогодишњи период новог Еразмус+ програма је већи него икада и износи 26 милијарди евра.

Општи циљ и приоритети Еразмус+ програма 2021—2027
Еразмус+ програм настоји да у периоду 2021—2027 омогући учешће још већем броју учесника и ширем спектру организација. С тим у вези, нови програм истиче инклузивност, зелене иницијативе и дигитализацију као приоритете које подржава низом финансијских механизама, затим јачање грађанских вредности, дијалог култура, толеранцију и разумевање друштвеног, културног и историјског наслеђа.

Општи циљ Програма је да, путем целоживотног учења, подржи образовни, професионални и лични развој појединаца у области образовања, обука, омладине и спорта.

Провођење времена у другој земљи са циљем учења, односно усавршавања и рада требало би да постане стандард, као и познавање два страна језика поред матерњег.

На тај начин Програм значајно доприноси одрживом расту, квалитетнијим радним местима и социјалној кохезији, подстиче иновације и премошћавање јаза у знању, вештинама и компетенцијама у Европи.

Програмирање CNC глодалица коришћењем CAD/CAM алата

Први дан школе у Севиљи

Наш пројекат се бавио развојем знања и вештина наших ученика у области CNC глодања. Обзиром да смо техничка школа и да се бавимо изучавањем области технике и њиховом практичном применом, а да је програмирање и управљање CNC машинама област која је у овом тренутку у широкој примени у свету и даље се развија, овај пројекат и знања која смо стекли изводећи га ће нам бити од велике користи. Посебно су се корисно показала када су их ученици који су били на пракси у Шпанији преносили даље. Циљ самог Пројекта је био унапређење познавања програмирања и управљања CNC глодалицам
а. Желели смо да наши ученици добију нова знања у датој области, упознају се са програмом CATIA, сва знања и вештине пренесу на ученике који нису ишли на мобилност и наравно стекну интеркултурална искуства обиласком Спаније и нова пријатељства. Сврха имплементације пројекта је повећање нивоа знања из струцне области CNC машина, али исто тако и ширење видика и интеркултуралних вештина.
По завршетку пројекта, утврдили смо да су сви постављени циљеви испуњени, а чак имамо ситуацију да смо унеким областима постигли резултате које нисмо очекивали а ни предвидели кроз циљеве. Ученици су успешно савладали програм CATIA најновије генерације, имали прилику да раде на правој индустријској CNC глодалици и да сагледају целокупан производни процес од моделирања па до краја.Развили су љубав према другим културама, стекли осецај припадности групи и тиму и разне инетрперсоналне вештине.

Фудбал са друговима из Шпаније

Доста је предности које једна школа може добити учествовањем у Ерасмус+ пројектима. Пре свега рејтинг саме школе се увећава, тако да смо приметили повећано интересовање код ученика основних школа да упишу нашу школу, у надио да ће можда бити одабрани да иду на неку мобилност у будућим пројектима. Знање које је донето, конкретно у овом случају, са мобилности из Севиље је веома добро и есенцијално за даљи развој CNC програмирања у нашој школи, зато што су се ученици упознали са радом у програму који се до сада није користио у нашој школи, а сада су имали прилике да се упознају са његовим предностима у односу на програме које користимо и да их пренесу и својим наставницима и својим друговима. Наши уценици су по први пут имали прилику да раде на правој индустријској CNC глодалици, а не на малим глодалицама, прилагођеним за школске услове и наставу. Наставници у пратњи, они који су писали пројекат, они који су тестирали и припремали децу из стручних области, енглеског језика и психолошке припреме за одвајање од породице су имали испред себе гомилу до сада непознатих изазова за које су морали да осмисле и садржаје и план активности који би довели до њиховог савлађивања. Поред свега најизраженији бенефити за ученике и наставнике који су били у мобилности током једног дела извршења пројекта јесу сигурно упознавање нове културе, обилазак градова широм Андалузије и сагледавање једног тотално другачијег културног окружења од оног на које можемо наићи у Србији. У Андалузији су се вековима смењивали на муслимански и хришћански освајачи, њихове власти и културе и обичаји које су доносили са собом, тако да је то сам по себи постао простор са веома диверсификованим културним утицајима различитих вера и народа, на шта ми никако нисмо навикли у Србији, али смо сада видели и научили да је могуће поштовати друге вере и обичаје.
Ученици на мобилности су имали прилику да раде на професионалним CNC машинама и тако су стекли драгоцено искуство, с обзиром на то да код нас у школи за то нема услова. Сагледали су могућности ових машина на свеобухватан начин и учествовали су у изради различитих делова уз коришћење различитих алата. Показали су изузетно познавање следећих вештина: познавање И примена мера заштите и превенције приликом рада на CNC машинама, познавање главних делова CNC машина, разликовање различитих компоненти CNC стругова и глодалица, познавање организације рада на CNC машинама, познавање алата за рад на CNC машинама, одабир одговарајућих алата за правилно извођење задате операције, подешавање CNC машине за рад, постављање делова на машину, постављање алата за рад, праћење израде делова, контрола И верификација произведеног комада. Сви ученици су показали изузетну заинтересованост за практичан рад на CNC машинама, активно су учествовали у свим активностима које су биле осмишљене на настави у школи током мобилности. Као потврду свог рада и залагања током мобилности, ученици су оцењени од стране школе домаћина највишим оценама и добили су

Шпански трг у Севиљи

Сертификат о постигнућима, као и Europass документ. Ови сертификати, као и искуство стечено током мобилности, знатно увећавају конкурентност наших ученика на тржишту рада, након завршетка школовања. Након повратка са мобилности, ученици су на часовима предмета Пројектовање технолошких система (Практична настава) презентовали наставницима и својим друговима искуства која су стекли у раду на CNC машинама. Наставници су проценили да су сви ученици знатно унапредили своје вештине и да је искуство рада на индустријској CNC машини непроцењиво и за њих И за остале ученике у одељењима. Такође, ученици су, попуњавајући анкету о самопроцени практичних вештина, проценили да су остварили знатан напредак и стекли додатно самопоуздање у раду на CNC машинама.
Ученици су имали прилику да раде моделирање у CAD софтверу CATIA, који је професионални софтвер са којим се наши ученици нису до сада сусретали. То је софтвер који се користи у индустријским условима И савладавање његових основа представља драгоцено искуство за наше ученике. Вештине у којима су ученици показали изузетне резултате су: познавање основних команди за програмирање, ручно програмирање CNC машина, моделирање 3Д делова коришћењем рачунара, пројектовање делова коришћењем CAD/CAM софтвера, програмирање CNC машине, симулирање производног процеса коришћењем рачунара и CAD/CAM софтвера. Рад у софтверима И на машинама који се иначе користе у индустријским условима представља непроцењиво искуство за наше ученике и дефинитивно ће им значити након завршетка коловања и укључивања у свет рада.
Након мобилности, ученици су констатовали напредак у својим практичним вештинама попуњавајући анкету о самопроцени а своја искуства и сазнања пренели су својим друговима И наставницима на часовима редовне наставе. Наставници су веома задовољни позитивним оценама које су ученици донели из школе у Севиљи, а и њиховим напретком у области програмирања CNC машина.

Корида у Севиљи

Ученици су на настави моделирали делове у софтверу CATIA у којем до сада нису имали прилике да раде, јер се ради о професионалном програму који се користи у индустријским условима. Затим су анализирали део, прописали технолошки поступак његове израде, изабрали припремак и дефинисали алате којима ће тај део бити направљен. Након тога је уследило писање програма за CNC машину коришћењем CAD/CAM софтвера, где су наши ученици показали завидно знање. Оно чему су се највише радовали и што су ишчекивали је завршни део целог процеса, а то је подешавање CNC глодалице и израда моделираних делова на њој. Управо тај део целог процеса је оно што код нас у школи углавном нису имали прилике да раде, тако да су због тога сви били јако радосни. На тај начин, ученици су заокружили целокупан процес од документације, преко моделирања делова, свих припремних радњи и избора припремка и алата, програмирања CNC глодалица, до само рада на CNC машини. Искуство, да су могли да сами прате израду дела који су моделирали је веома значајно за њихово разумевање целог процеса И важности сваке појединачне активности. Од стране наставника школе у Севиљи сви ученици су добили највише оцене за своје понашање, залагање и рад, и ми смо као школа веома поносни на то.Ученици су на часовима Пројектовања технолошких система (Практичне наставе) друговима из одељења и наставницима презентовали своја искуства, што је наишло на јако добар пријем и изазвало велико интересовање. Ученици су на тесту знања и вештина након повратка са мобилности показали боље резултате него пре мобилности. У анкети самопроцењивања својих практичних вештина исказали су велико задовољство стеченим искуством и пораст самопоуздања у раду у CAD/CAM програмима и CNC машинама.
Презентација ученика
https://drive.google.com/file/d/145Q-LpIY4L_BxAs1Po2WvtwHPuiJXYOu/view?usp=sharing
Снимак презентације пројекта у Регионалном центру Смедерево
https://drive.google.com/file/d/14awXkReUJQG4YAYfzYLRbRZqeqCiueoP/view?usp=sharing

 

 

Comments are closed.